zaterdag 2 november 2013

give me a V!

de V van vrijwilligen!

ondertussen heb ik me hier een top-vrijwilligers-jobke aan d'hand gedaan! sinds maart trek ik wekelijks een uurtje naar het asielcentrum om de kiddows daar te helpen met hun huiswerk. and i love it!! soms loop ik tegen mijn eigen beperkingen aan (superlange staartdelingen? i don't think so..) of zijn de kinders in grote getale aanwezig en belachelijk druk, maar tegelijk is het zooo leuk als er een kind voor u voorleest en ge hoort dat week na week beter worden (of niet, maar ge hoort wel da ze héél hard proberen) en als ze aan het einde van een lastige sommenrij snappen hoe ze het nu eigenlijk moeten doen. tekeningen, grappige kinder-conversaties inalletalendoormekaar en nen dikke knuffel van tijd tot tijd krijg ik er gratis bij!

binnenkort smijt ik me daar nog op een extra uitdaging: nl. (moes)tuinieren samen met de bewoners! lief en groentje schreven er al eerder over. 
klik op de linkjes en lees hun oproep: we need you! 
kan je elke maand een paar uurtjes vrijmaken en wil je graag helpen? 
aarzel dan niet langer en let me know :)
je reist slechts je afstand naar linkeroever maar je zal er boeiende mensen vanuit de hele wereld tegenkomen!
ik ben alvast benieuwd of de 'grote' mensen mij even hard kunnen inpakken als de lagere-school-kiddows ;)

en voor wie dit allemaal maar wat naïef vindt, ik wéét dat ik hiermee de wereld niet ga redden. ik kan maar proberen hé ;) alle beetjes helpen! 
(zeer benieuwd naar dit boekje. kleine revoluties, i'm in!) 
als ge dan ook nog eens een vrijwilligersjobke vindt dat ge echt graag doet, is dat toch win-win zeker :)
als antwerpen wat ver is of een asielcentrum u niet veel zegt, er zijn nog TONS of other things to do :)
hier een overzichtje van de andere asielcentra, mss is er wel één in uw buurt? stuur gewoon NU ne mail! er zijn zo veel verschillende opties voor vrijwilligers, dus ook voor u zit er waarschijnlijk iets tussen!
en via ikvrijwillig.be kan je doorklikken naar vanalle andere initiatieven waar ge uw handen uit de mouwen kunt steken! klein beginnen hé ;) 
(een trouwe lezer weet dat ik een gezonde portie luiheid ook wel kan appreciëren!)

voila, tot daar mijn (zeer geméénd) promopraatje :)
nu ga ik snel een moodboard ineen fixen, want hoewel ik met een chronisch tijdstekort zit, secret santa kan ik toch niet zomaar aan mij voorbij laten gaan! 

3 opmerkingen:

Lief actually ... zei

boekje staat op mijne to read :-)

en secret santa, ge zijt er ook goed op tijd bij :-)

Elisse zei

Ik hou van uw immer positiviteit - of dat ge dat toch zo laat uitschijnen op uw blog. Echt geweldig! :) Ik ben zo'ne grote fan van uw poging om de wereld te verbeteren! Toffe initiatieven :)

kelly zei

ik ben dan ook een PIPje elisse ;)